Debatindlæg

Debatforum:  Behandling

Øget sexlyst???

Written by CajaK 8. mar 2018 23:27

Hejsa. Jeg har skiftet Venlafaxin ud med Sertralin, da jeg svedte rigtig meget på Venlafaxin. Startede op på Sertralin (Krka) i December 2017 og en af bivirkningerne er voldsom øget sexlyst. På min Psyk lyder det som om det er meget unormalt. Så ville høre om der ikke skulle være andre der har oplevet det? Og så forskel på forskellige producenter. I sidste uge, skulle jeg købe medicin igen og fik Sertralin (Hexal) og de har overhovedet ikke samme virkning. Godt nok forsvandt sexlysten, men blev desværre også depressiv og fik tvangstanker igen. For mig, er det som om, at det ikke er samme medicin. Virkelig anstrengende. Så måtte på apoteket igen og få dem fra Krka og så blev humøret bedre, men den lyst vendte også tilbage. Synes godt nok det er vildt, at 2 slags piller, der skulle have samme indholdsstoffer, kan virke så forskelligt For mig er det som 2 slags forskellig medicin. Det er en jungle...

svar

Written by jakobi 8. dec 2018 14:39

Hej CajaK.

Det er desværre meget normalt med forskellige mærker inden for samme præparat. Gælder ikke kun Sertralin. Det skyldes bl.a. de tilsætningsstoffer, der er i pillen. De kan være medbestemmede for, hvordan virkningen bliver hos personen, der tager medicinen.
Så ja, det er lidt en jungle. Finder du et præparat der virker godt, så hold dig til det.
mvh Jakob