13. april 2014
Hejsa.
Jeg er undervejs i et revalideringsforløb på et forebyggelsescenter som sygeplejerske, efter at jeg i 2010 blev syg med stress, angst og svær depression.
Jeg bor i min ejerlejlighed i København, er teknisk insolvent og bliver desværre nød til at sælge, også selvom at jeg mister penge...
Jeg har via min pensionskasse fundet en lejlighed på Frederiksberg som jeg rigtig gerne vil have og også har råd til hvis jeg får boligstøtte,
Mit spørgsmål er om Frederiksberg kommune er forpligtiget til at overtage min revalideringsaftale???
Er Frederiksberg kommune også forpligtiget til at yde mig et boliglån til indskud og forudbetalt husleje ( i alt ca. 60000 kr)???
Er der noget jeg skal tage hånd om inden jeg evt. fraflytter København ???
Magter næsten ikke at blive sendt rundt igen, men er nød til at handle idet min lejlighed bliver sat til salg nu...
Venlig hilsen
Tina

Svar fra DepNet
Svaret blev lagt på DepNet 22. april 2014
Kære
Tina
Tak
for din mail.
Ja,
Frederiksberg kommune er forpligtet til at overtage din revalideringsaftale. Du
skal meget gerne have modtaget en bevilling, som du kan bruge i din nye
kommune.
Om
du kan få økonomisk støtte i forbindelse med flytningen afhænger nok af en
individuel økonomisk beregning, som kommunen skal foretage. Jeg kan derfor ikke
svare dig på om du er berettiget til et boliglån.
Jeg
vil anbefale dig at rette henvendelse til Frederiksberg kommune så hurtigt som
muligt og aftale det videre forløb. Du kan evt anmode om aktindsigt fra
Københavns kommune i din revalideringssag, som du kan videregive til
Frederiksberg. På den måde kan du fremskynde sagsbehandlingen.
Med
venlig hilsen
Anette
Marie Hindsberg
Socialrådgiver