22. april 2014
Jeg er pt sygemeldt på 3. uge med depression og i behandling medicinsk og henvist til Psykiater. Jeg har tidligere haft en svær depression og har i mange år været i forebyggende behandling. Sidste depression var for 7 år siden. Jeg har det meget bedre allerede men der er et stykke vej endnu.
Jeg vil faktisk rigtig gerne på arbejde men jeg ved også at jeg IKKE kan klare en 8 timers vagt på min arbejdsplads (jeg arbejder med udviklingshæmmede) Hvordan er reglerne for en deltidssygemelding ? Løsningen for mig er IKKE en langtidssygemelding. Men jeg er heller ikke i stand til at starte op på fuld skrald

Svar fra DepNet
Svaret blev lagt på DepNet 28. april 2014
Tak
for din mail.
Du
kan altid aftale en deltidssygemelding i samarbejde med din læge, og
efterfølgende oplyse din arbejdsgiver om at du genoptager dit arbejde delvist.
Det
kan være en god idé at afholde en samtale med din arbejdsplads om hvordan du
skal genoptage dit arbejde, og om der er særlige hensyn som skal tages i den
forbindelse. I kan evt udarbejde en mulighedserklæring.
Kommunen
vil fortsat foretage opfølgning omkring din sygemelding, idet de vil betale din
arbejdsgiver refusion for de timer du ikke arbejder.
Din
delvise sygemelding tæller på den måde med i dit samlede sygefravær.
Jeg
håber mit svar er fyldestgørende og ønsker dig held og lykke fremover.
Med
venlig hilsen
Anette
Marie Hindsberg
Socialrådgiver